Ander product geleverd dan besteld.Geen geld terug, noch het juiste product. Wat nu?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Eja
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2024 17:09

Ander product geleverd dan besteld.Geen geld terug, noch het juiste product. Wat nu?

Ongelezen bericht door Eja »

Mijn dochter wilde graag een paar sneakers die ik in een online advertentie in de aanbieding op Facebook zag. Ze heeft een beperkt budget (kleedgeld) en vond het een goed idee om deze te bestellen. Kosten 59,95 euro. Bij levering bleken de sneakers compleet andere sneakers te zijn, qua kleur (wit ipv donkerblauw) materiaal (Stof ipv suède) andere zool etc. Ik heb contact opgenomen met het bedrijf die het spijtig vindt dat ik niet tevreden ben maar niet het juiste product wil leveren noch het geld wil terugstorten. Het enige dat ze aanbieden is een voucher van 50% korting op de volgende bestelling. Ik vind dit niet acceptabel maar kom dus niet verder. Wat kan ik nog doen? Dit is compleet misleiding en kunnen ze hier zomaar mee wegkomen.

Lady1234
Berichten: 27272
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ander product geleverd dan besteld.Geen geld terug, noch het juiste product. Wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Adviseer uw dochter in het vervolg aanbiedingen op Facebook te negeren.

Thijs124
Berichten: 823
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Ander product geleverd dan besteld.Geen geld terug, noch het juiste product. Wat nu?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dezelfde slechte kwaliteit schoenen kunnen op AliExpress of Temu voor een prijs van waarschijnlijk 15 tot 20 euro gekocht worden. De dropshipper waar U de schoenen van gekocht hebt geeft alleen het bezorgadres door en heeft dan een winst van 60 tot 80 %. Koop schoenen in een schoenenzaak.

NeoDutchio
Berichten: 12378
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ander product geleverd dan besteld.Geen geld terug, noch het juiste product. Wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hier komen ze mee weg omdat de persoon achter de malafide dropshipper niet te achterhalen is. En zo lang mensen eerst kopen en daarna pas kijken blijft het probleem bestaan.
Controleer dus eerst de verplichte gegevens op een website: KVK nummer, adres en contactgegevens. Bij de meeste malafide dropshippers ontbreekt deze info of zijn ze niet juist.
Kijk daarna naar de levertijd (vaak 5 tot 15 werkdagen, dus 3 weken) en controleer de retourvoorwaarden.
De macht ligt bij de consument en wanneer zij niet meer kopen bij dergelijke nepshops zullen ze vanzelf uitsterven.

Seinhuis
Berichten: 2386
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ander product geleverd dan besteld.Geen geld terug, noch het juiste product. Wat nu?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U hebt 14 dagen bedenktijd, tevens kunt u de overeenkomst ontbinden omdat u het juiste product niet krijgt.

U kunt een rechtzaak starten. Maar dan moet u wel weten wie de eigenaar van het bedrijf is.

witte angora
Berichten: 30990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ander product geleverd dan besteld.Geen geld terug, noch het juiste product. Wat nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

Eja schreef:
17 mei 2024 17:59
Wat kan ik nog doen?
Je kunt je dochter een lesje 'hedendaagse economie' geven. Ik heb vroeger veel geleerd door goed om me heen te kijken en dingen die gebeurden te analyseren. Heeft me later voor heel wat ellende behoed.

rwolters
Berichten: 1634
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Ander product geleverd dan besteld.Geen geld terug, noch het juiste product. Wat nu?

Ongelezen bericht door rwolters »

Lady1234 schreef:
17 mei 2024 20:54
Adviseer uw dochter in het vervolg aanbiedingen op Facebook te negeren.
Beter checken wie de advertentie heeft geplaats. Er zijn ook genoeg normale bedrijven die adverteren op Facebook.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ander product geleverd dan besteld.Geen geld terug, noch het juiste product. Wat nu?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Eja schreef:
17 mei 2024 17:59
Wat kan ik nog doen? Dit is compleet misleiding en kunnen ze hier zomaar mee wegkomen.
Nee, maar je moet er wel werk voor verzetten. Eerst moet je er achter zien te komen wie de verkoop zit. Dat kan door het geld te volgen. Je kan ook aan Facebook het IP adres te vragen van dit bedrijf en vervolgens aan hun provider om de NAW gegevens. Vervolgens kun je naar de rechter.

Je kan ook naar de reclame code commissie en dan zowel Facebook als het bedrijf aanspreken op de misleidende reclame. Een aanbeveling zal volgen.

Plaats reactie