LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiebedrijven

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door Gast »

Weer een nieuw forum. Wij hebben groene stroom van Essent en gebruiken, blijkbaar zo weinig ,dat we maar een paar centen betaalden elk jaar. Kwam door de subsidie of dat nog het geval is, weet ik niet.

Franzjosef

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door Franzjosef »

Eneco heeft bij ons 1 maand "dubbel" afgeboekt. Wij krijgen groene stroom van een andere leverancier en toch werd er een maandtermijn groene stroom afgeschreven Dit was in het voorjaar en tot heden is het geld nog niet teruggestort ondanks telefoontjes en brieven.
Ik heb toen-der-tijd alleen info aangevraagd en Eneco vertelde toen nog niet te leveren in ons gebied, maar wel een termijn afschrijven??
:(

jean-luc

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door jean-luc »

nog een leuke van de "nieuwe"energieleveranciers! de prijzen van de groene stroom. er zijn bedrijven die stroom willen leveren en beweren dit goedkoper te gaan doen als mijn huidige leverancier. oke maar wees dan eerlijk en vermeldt er bij dat de kosten voor het gebruik van de electriciteitsmeter nog steeds niet meegerekend worden en deze door de netbeheerder alsnog van u rekening gehaald worden.
zelf heb ik meerdere bedrijven gevraagd hoe dit zat en kreeg ik geen reactie meer terug en dat zegt mij meer dan genoeg.! :evil:

Gast

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door Gast »

Oh nu zie ik het Jean en Luc hebben vrede gesloten. :lol:

Paul Borm

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door Paul Borm »

Ik ben al jaren -tot nu toe gewongen- klant van NUON en ik verbaas me er elke dag over dat dit bedrijf nog steeds in staat is om gewoon stroom te leveren. Ik heb ook zeldzaam veel geluk: de rekeningen kloppen, er wordt niet teveel afgeschreven. Dit kan niet goed blijven gaan.
Het gaat dan ook niet goed: ik heb legio kennissen en familieleden die lijden of geleden hebben onder dit bedrijf. NUON heeft zijn zaakjes namelijk administratief absoluut niet voor elkaar. Volgens mij hebben ze geen idee wat ik over de afgelopen periodes betaald heb, maar ik ben ze voor, ik bewaar ALLES van dit bedrijf, ik kan de laatste kwh nog verantwoorden. Als je afhankelijk wordt van het NUON-archief ben je reddeloos verloren.
Wat ik fout aan het bedrijf vind zijn allereerst de bestuurders: zakkenvullers en carrierejagers die zich niet realiseren waar de klant op zit te wachten: gegarandeerde energielevering voor een redelijke prijs. Daar passen geen topsalarissen bij, geen sponsoring van voetbalclubs, geen commercieel gebral. Helaas wil dit bedrijf vooral winst maken en dat gaat ten koste van de consument.
Het is hier wachten op californische toestanden. Een consument die echt vooruit denkt schaft zich op tijd een aggregaat aan voor de dag dat er geen stroom meer is omdat het electriciteitsnet jaren niet onderhouden is of omdat men er die dag in belgie meer voor betaalt dan wij of om een andere onzinreden.
Ik heb nog wel vertrouwen in de technische medewerkers van NUON; iha goedwillende mensen en capabel. Om deze techneuten zit helaas voor de consument een schil van helpdeskpersoneel dat niet in staat / niet bereid is om de link tussen probleem en oplossing te leggen.
Ik heb altijd nog wel iets gezien in de liberalisering, het leek me een goede manier om van de NUON af te komen. Vanavond heb ik helaas in jullie uitzending zo'n foute jongen van ENECO gezien. WAT ERG.
Er is maar een redding voor de nederlander: kaarsen sparen, brandhout oppotten, bereid zijn te leven als een middeleeuwer en stemmen op een politieke partij die een eind wil maken aan deze liberaliseringsonzin. Misschien dat ooit ...........???

J. vd Velde

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door J. vd Velde »

Nav de uitzending van vanavond het volgende: In de plaats waar ik woon is op 11 september een uitgebreide stroomstoring geweest (24 uur) De Net beheerder Rendo claimt dat zij niet verantwoordelijk is voor de storing omdat deze bij een andere netbeheerder is ontstaan (Essent) Nu biedt de Rendo iedere particulier 35 euro compensatievergoeding aan. Met andere woorden Rendo is zo goed om een vergoeding uit te keren (ditmaal) maar acht zich niet verantwoordelijk. Claims moeten via de inboedelverzekering ingediend worden. Dit geldt ook voor bedrijven. Echter die zijn doorgaans niet voor dit soort grote storingen verzekerd maar de schade is enorm. Het geheel zorgt bij mij voor irritatie. Je mag er toch vanuit gaan dat stroom geleverd wordt. Is daar door welke reden dan ook een forse storing in dan lijkt mij dit wanprestatie ten opzichte van de klant. Het baart mij zorgen voor de toekomst. Wie garandeert mij dat bij liberalisering de wirwar aan netbeheerders goed onderhoud pleegt aan zijn netwerk. Als zij dan ook nog niet aansprakelijk gesteld kunnen worden indien zich een omvangrijke storing voordoet lijkt mij dit op zijn zachts gezegd een zorgwekkende zaak. Het doet mij vrezen voor Oostblok taferelen waarbij een basisvoorziening als stroom te pas en te onpas uitvalt door wanbeleid.

Gast

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door Gast »

Ze leren het ook nooit .En maar beweren dat liberalisering en privatisering zo goed is voor de consument.
Meer storingen en geen reservecapaciteit meer want het moet zo goedkoop mogelijk.Eventueele schade kan je natuurlijk nu wel helemaal wel naar fluiten.
Dat zie je van de zomer maar weer.Allemaal het gevolg hier van.En dan is nu niet nog niet eens alles ingevoerd.
Ik moet het eerst nog zien of ik wel goedkope stroom kan krijgen.
Er is bij andere sectoren al lang gebleken dat dit gewoon niet gebeurt.
De energieprijs wordt grotendeels bepaalt door de energieheffing en daar kom je toch niet vanaf.

Maar ja, er zal dadelijk wel weer parlementaire enquetie commisie komen als alles weer fout loopt .

Daantje

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door Daantje »

Sinds 2002 ben ik voor mijn stroomvoorziening overgegaan naar Eneco (groene stroom). Mijn netwerkleverancier is Essent.

Sinds maart 2003 ontvang ik continu aanmaningen van Essent (deze worden steeds minder vriendelijk). Ik betaal altijd netjes en op tijd, maar op een of andere manier hebben zij problemen met hun financiele administratie. Zij hebben steeds in de maanden van dit jaar 1,49 per maand open staan. Dit heeft waarschijnlijk iets te maken met het feit dat ik de stroom niet meer bij hen afneem.
Het gevolg is dat ik continu contact moet opnemen met Essent en nadat zij alles uitgezocht hebben (gaan wel enkele weken overheen) blijkt het probleem bij hun te liggen en lossen ze het op zodat het niet meer zal gebeuren. Dat heuglijke feit heb ik nog niet mogen meemaken.

Daarnaast is de bereikbaarheid van essent via hun 0800-nummer dusdanig dat ik meestal wordt geadviseerd later terug te bellen. Het aantal wachtenden voor me is dan meer dan 30. Ik neem aan dat ik dus niet de enige met dit probleem ben.

brielle

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door brielle »

Ik ben nu sinds een jaar overgegaan op groene stroom, het is iets duurder dat weet ik maar koos ik bewust voor.
Nu heb ik pas geleden mijn eerste jaarafrekening gekregen, je krijgt er nu 3 met allemaal de opmerking dat ze nu zo overzichtelijk zijn, ik weet nu wel beter.

Eneco en E-Netbeheer daar gaat mijn klacht nu over, vorig jaar voor vastrecht 18,40 betaald nu bij E-Netbeheer ( onderdeel van Eneco ) 52,31 een verhoging dus van 184%.
Maar naar gebeld te hebben hierover de volgende mededeling, vastrecht bestaat eigenlijk niet meer, tenminste het bestaat nog wel maar we noemen het niet meer. Met andere woorden we maken het nog wat onoverzichtelijkerdan kunnen de klanten het helemaal niet meer volgen.

Maar goed 184% verhoging is toch niet normaal. :evil:

Skynolimiy

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door Skynolimiy »

Probeer maar eens een contract te beïndigen.
Ik heb zwart op wit een opzegging maar COGAS weigert mij een eindnota te sturen omdat zijn een probleem (lees:ruzie) hebben met mijn nieuwe leverancier. Ze weigeren domweg om meterstanden in te voeren en aan mijn nieuwe leverancier door te geven dat zij alles rond hebben.
Mijn nieuwe leverancier stuurt mij keurig een contract en deelt mee dat ze, door het gedrag van Cogas, geen voorschotnota kunnen innen omdat ik nog in het Cogassysteem zit.
Roep ik dus al sinds 1 april "hellup, ik wil uit het systeem" maar men begrijpt mij niet.
De klantenservice gebruikt termen als "gezeur, we bellen morgen terug, u kunt nog wel een weekje wachten toch, ik begrijp niet dat U hier een probleem van maakt etc. etc.".
Schelden kan men daar ook, dat heb ik ook reeds meegemaakt.
Sinds 1-4 betaal ik dus niemand voor de gebruikte stroom. Gratis en voor niets. Tot de eindafrekening komt.

Rolami

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door Rolami »

Ik ben blij dat ik naar een andere leverancier kan.
Waarom moet ik meer betalen omdat Nuon zo graag een club wil sponseren. Ik houd niet van voetbal maar Nuon vindt het nodig om Vitesse te sponseren van MIJN centen.

mike
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2003 12:32

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door mike »

De afgelopen jaren moest ik steeds 9 euro betalen wanneer ik een herinnering kreeg. Nu krijg ik herinneringen waar ik geen 9 euro administratiekosten voor hoef te betalen. Zou je denken dat ik daar wel blij om ben. Niet dus. Ik krijg namelijk herinneringen die ik allang betaald heb. Ik heb Essent gebeld en blijkbaar wordt er maar heel zelden gecontroleerd of de betalingen binnen zijn. Er worden dan echter wel automatisch herinneringen verstuurd.

En dan even over groene stroom. Onlangs werd ik gebeld door Essent of ik over wilde stappen naar groene stroom, want er zouden dan helemaal geen extr a kosten aan verbonden zijn bij als ik me meteen zou aanmelden. Ik vertelde dat ik het liever allemaal rustig wilde bekijken op internet. De jongen bleef aandringen en zou de offerte opsturen. Hoefde ik alleen een handtekening te zetten. Ik zei toen dat hij niet zo moest aandringen en dat ik geen offerte wilde en dat ik het wel op internet zou bekijken. Toen zei hij "Dus u gelooft niet wat ik vertel. Ik vertel precies hetzelfde als wat er op internet staat. En via internet aanmelden is niet gratis!." Ik heb de telefoon neergelegd en de volgende dag op internet gekeken. EN WAT BLEEK: GRATIS OMZETTEN NAAR GROENE STROOM, GEEN EXTRA KOSTEN EN GRATIS FREEBIES.
Laat Essent hun medewerkers beter inlichten en niet die extra freebies in hun broekzak laten stoppen! Klantvriendelijk is ze niet bekend en pushen van klanten wel! Belachelijk!!!

Ilse

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door Ilse »

Ik ben al vanaf mei 2003 bezig om een simpel probleem opgelost te krijgen. Niemand bij Essent weet ergens ook maar iets vanaf. Ze blijven alles maar netjes in de computer typen maar lezen HO MAAR. Beloftes kunnen ze goed maken, maar die nakomen!!! Bij mij gaat het om de jaarafrekening. Ze houden alles automatisch af van mijn bankrekening. Er wordt een bedrag afgehouden en de volgende dag weer terug gestord. Ik bellen waarom zij dit doen, nu is het erg druk met jaarafrekeningen en als ik zo vriendelijk zou willen zijn dit gewoon nogmaals over te maken dan is alles nog goed verlopen. Ik dit dus gedaan. Krijg ik een acceptgiro van €73,00 dat ik een achterstand heb. Ik snap dit niet want alles wordt AUTOMATISCH betaald dus dan zou ik dit ergens ook weer terug moeten krijgen als er wat fout was. Ik weer bellen en betaald. Toen een aanmaning van €43,95. Ik weer bellen waar dat goed voor is. Deze hoorde bij de acceptgiro van €73,00 dus samen €116,95. DAT IS MIJN JAARAFREKENING!! Maar dan betaal ik die dus 2 keer op een andere manier. Nu 2 oktober Heel Veel telefoontjes met klantenservice Ahum krijg ik alleen maar meer aanmaningen met boetes op de aanmaningen die ik heb gekregen. Allemaal beloftes geen mens die mij terugbelt. Alles in behandeling, niemand die ook maar iets doet. Wat moet ik dan nog :!:

C.Hoek

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door C.Hoek »

Hoe kan het gebeuren dat zoveel mensen groene stroom gebruiken en dat er toc h een tekort dreigde.Ik heb zo het gevoel je word bedonderd waar je bij staat. Groene stroom ach er zal heus wel wat groens op gewekt woorden maar alles komt voor de rest uit de gewone centrale's.
dus groene stroom is er bijna niet. En de bedrijven maar jubelen dat er zoveel groene stroom te koop is Ik geloof er geen barst meer van.
Groene stroom? je word gewoon belazerd.Maar ja alles wat met het milieu te maken heeft daar word winst op gemaakt alleen maar voor de aandeelhouders. :

leusi049
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2003 15:35

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door leusi049 »

lezers, bedenk dat u leeft in 2003:
1.de overheid doet wat ie doet
2.In EU verband is afgesproken wat overheidsdiensten zijn
en wat vrije markt diensten zijn : elektriciteit leveren is vrij markt
3.Dus onze overheid maakt veel gewag van energiebeleid,want brussel..
4.Als het verstandig is om groene stroom te PRODUCEREN is daar de
keuze van een afnemer niet voor nodig. Kan Overheid en de
energieopwekkers zelf ter hand nemen regelen.
5. vrije markt betekent NIET concurrentie en :lagere prijzen
Zie de vele voorbeelden (notarissen,taxi, etc.ziekenfondsetc.
U denkt toch niet dat u morgen kunt beginnen met een eigen
bedrijfje om energie te leveren, aan bv uw buren in de straat ?
6 Enkele jaren geleden kon je een bedrag beleggen bij banken in zgn
groefondsen(aftrekmogelijkheid bij belasting etc.) De banken zaten
na 2 jaren met zoveel geld 3 miljard, van klanten op de
groenfondsrekeningen ,maar konden er geen groen
beleggenprojekten voor vinden :)
7.het projekt groen beleggen is voor de overheid een kunstmatige
manier om u te laten kiezen voor een ander leverancier :)
Ja want hoe krijg je anders "de vrije marktwerking "aan de gang
8. aparte netwerkbeheerders: moeten ook winst maken :DUS???
9. houden zich bezig met grove sponsoring, idem dito woningbouw
vereningingen
10. Brinkhorst zegt: als Essent niet goed levert etc. ktijgen ze een
Boete; Nou en, ook die wordt verrekend met u als afnemer.
GEEN PUNT voor Essent,Noun, Eneco etc.


Maar vergeet niet: U als consument betaalt uiteindelijk altijd alles !!!
--------------------------------------------------------------------------------
Mijn persoonlijke ervaringen: neemt nu 32 jaar af van Essent en hun voorgangers, kreeg ALTIJD stroom, maar hun incasso systeem iwerkt niet en de medewerkers van Essent begrijpen dat ook niet wanrt het ambtenaren en weten niet wat klantvriendelijkheid is(wachten,geen antwoord,brieven worden niet beantwoord)

resp001849

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door resp001849 »

Ik ben met Evolta in zee gegaan en was daarvoor bij Eneco. Wat een vreselijke toestand is dit geworden. Je kreeg(krijgt) brief over brief. Dan van Eneco en dan weer van Evolta.Het ene moment moet je aan Eneco betalen en een dag later zegt Evolta weer dat je dit niet moet doen. Dan eeft Evolta weer en kort geding angespannen met Eneco en moeten we voor we betalen het kort geding afwachten. Maar als het kort geding gewonnen wordt door Evolta hoeven wij weer niet te betalen. Ik weet niet meer waar ik aan toe ben. De hele zaak over energielevering wordt nu uitgevochten over de rug(of hoe je ook noemt) van de consument. Laat dit duidelijk zijn, het is een zooitje in energieland. Ik hoop dat RADAR hier op kort termijn aandacht aan gaat besteden en misschien enige helderheid voor de consumet kan gaan verschaffen.

Gerad Slagboom :(

Annelies1958
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2003 20:19

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door Annelies1958 »

Hallo,

Hier nog zo iemand.

Wij hebben een contract met Cogas (via UnitedConsumers) sinds mei 2002.

In januari dit jaar de afrekening van NUON.
Omdat ik dacht dat je één jaar "lid" moest zijn verwachte ik niet eerder dan juni iets te horen.

Niet meer aan gedacht, tot ik begin van deze maand de brief van Cogas weer tegen kwam bij onze papieren.

Na 2 emails hebben we zaterdag de afrekening ontvangen die loopt van mei 2002 tot 8 januari 2003.
9 maanden te laat dus.

"Gefeliciteerd, u krijgt 60 Euro van ons

"En wilt u even € 672 en centen bijbetalen ....... "

Een deel daarvan, iets meer dan € 350 , is Groen-compensatie te betalen aan Cogas.
Met daaroverheen nog even 19% BTW.

Ik dacht het toch niet .

UnitesConsumrs heeft, zwart op wit beloofd, dat we tegen de zelfde maandelijkse lasten groene stroom krijgen.
Met 1 ct per KWH korting.

Het is wel typisch, sinds we stroom van Cogas krijgen is ons verbruik met een kwart (= 25%) gestegen !!!

Heb zaterdagmiddag nog gebeld met UnitedConsumers.
De meneer daar vond het ook vreemd dat er bij moest worden betaald en beloofde om vandaag (maandag 13 okt.) kontakt te zoeken met Cogas.
En te zorgen dat zij ons vandaag bellen.

Dus niet ......

In diezelfde brief staat dat ze die € 672 en centen over een week automatisch van onze rekening afschrijven ....

Mooi niet dus, daar zorgen wij wel voor.
Al moet ik daarvoor even stevig in het rood gaan staan.

Tevens in die brief.
Uw nieuwe maandbedrag per november : € 135,00

OOk niet mee eens.
Voor dat bedrag krijg ik bij de NUON: gas, wat, licht en warmte.
Dat alles voor die ene prijs.
En niet alleen electra bij Cogas.

Ik ben zeer kwaad. En nu ik deze reactie zie, nog kwader.
Ik zal ook even gaan kijken bij de Consumentenbond.
Hier is het laatste woord duidelijk nog niet over gesproken.

Sorry voor de typefouten, maar ik wordt steeds bozer en bozer .....

Annelies (uit Leiden)


PS Ik heb net via email van een kennis gehoort dat zij ook nog steeds geen afrekening heeft gehad van COGAS.
Zal haar naar deze site verwijzen.

vjjk

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door vjjk »

Zie ook forum : rekening Eneco !!

Arno is boos

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door Arno is boos »

:twisted: Des duivels ben ik,

Overstap naar energiebedrijf .com geprobeerd, na enkele maanden eindelijk een brief: sorry dat het zo lang duurde.....blahblah
Opgebeld met helpdesk: nee hoor mijnheer, u staat niet bij ons geregistreerd als klant, echt niet. U bent nog altijd bij uw oude leverancier.... Daarna groene stroom van Nuon genomen.
En wat denk je; na 10 maanden komt energiebedrijf.com opeens
met afschrijvingen. Dacht het niet dus!!!!
Betaal Nuon al, en ik was toch geen klant?

Gesloten