LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiebedrijven

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
[email protected]

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door [email protected] »

Hallo,

Bij wie is er nog meer ondanks de uitspraak van de rechtbank, toch het bedrag van de transportkosten voor de levering van mei t/m augustus afgeschreven?
Wie heeft er nog meer dit bedrag laten storneren en vervolgens van Eneco een aanmaning ontvangen met dreiging van een verhoging van 10 euro?
Wie heeft er nog meer nooit de creditnota voor het bedrag ontvangen, waarvan Eneco in de radaruitzending heeft toegezegd deze te zullen verscheuren?

Ik ben woest. Eneco is telefonisch niet te bereiken en als je een e-mail stuurt krijg je ook geen enkele respons!

C. Schenk

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door »

De nota's van Essent en die van Nuon zitten vol met allerhande fouten !

Normaal laat ik de betalingen automatisch verlopen maar nu niét meer !

Op brieven wordt niét inhoudelijk gereageerd !

Ik heb zelfs een flink bedrag terug laten storten !

Nú word ik óók nog eens bestookt met aanmaningen !

Ze lijken wel gestoord daar !

herman

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door herman »

Ook ik heb me later verleiden om over te gaan op groene stroom van energiebedrijf.com.
Vanaf 1 september leveren zij mij stroom en krijg ik electra via Eneco.
Wat schertst nu mijn verbazing, wordt er vanaf deze maand twee keer door eneco afgeschreven, ik gebeld en gevraagd waarom. Volgens enneco waren het de transportkosten die ik moest betalen. Maar volgens mij betaal ik al transportkosten en betaal ik nu dus dubbel. Volgens eneco betaal ik transportkosten voor electra direct aan hun en worden later de transportkosten voor stroom verrekend.
Wat ik vreemd vind is dat ik nu bijna 50 euro in de maand meer betaal dan voorheen, ik heb aan de ene kant spijt van mijn overstap maar aan de andere kant wil ik ook wel uitzoeken of het nu allemaal klopt zoals het gaat.
Radar, geven jullie mij advies.
Groeten Herman Wieringa

diny
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 okt 2003 13:14

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door diny »

wij hebben ook een stroomstoring gehad hier en kregen netjes van de NUON 35 euro gestort....maar dat het administratief een rotzooitje is is zeker......hebben jullie gezien dat er bij het gasverbruik een paar kuub wordt opgeteld?????????? dat komt omdat de ene keer je keteltje water eerder kookt dan de andere keer (echt waar dat was hun uitleg) dan is op zo,n moment het gas heter!!!!!! dus tellen ze gewoon een paar kuub erbij veel mensen hebben daar geeneens erg in....maar als ze dat bij iedere klant doen moet je opletten wat een geld dat bij elkaar is kunnen ze weer een voetbalclub spronseren............ :D :D

Gast

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door Gast »

Nuon heeft 5.000.000 klantenals bij 0,1 % er iets fout gaat zijn dat 5.000 klanten, procentueel gezien is 0,1% niet veel maar qua aantal gedupeerde klanten waarvan een gedeelte ook nog een de media opzoekt komt dit hard aan.
Wat ik hiermee zeggen wil is dat waar gewerkt wordt fouten gemaakt worden!
Niet prettig als u daavan de dupe wordt maar het is nou ook weer niet zo zooitje bij de Nuon als wel eens wordt beweerd in de media. :lol:

joris driepinter

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door joris driepinter »

enige aanmaningen ontvangen van de firma NUON. Dit geverifieerd met onze eigen administratie en tot de conclusie gekomen dat deze aanmaningen erg onduidelijk zijn. De vermelde data kloppen niet en de faktuurnummers komen overeen met fakturen die al betaald zijn. Na 2 telefonische consulten, waarbij we de eerste keer afgescheept werden met: " ik heb maar 6 maanden data ter beschikking; het zal wel van voor die tijd zijn", bleek dat betalingskenmerken van betaalde acceptgiro's niet relevant zijn en faktuurnummers ook niet. Waar het dus op neer komt is dat er maar 1 waarheid is en dat is de administratie van de Nuon die op deze manier dus niet te controleren valt!
Je moet gewoon niet zeuren en betalen wat Nuon wenst; doet u dat niet dan sluiten we u toch gewoon af.
Schrale troost is dat ook Nuon medewerkers "zuchten" onder de puinhoop die Nuon Customer Care Center ervan maakt, maar zij kunnen de heer van Halderen er tenminste nog op aanspreken alhoewel men bij de Nuon intern ook niet echt sterk is in communiceren :cry:

ilse1

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door ilse1 »

dus joris, je bent 1 van de 5000.
dit bedoelt die gast nou.
en ik ben 't helemaal met die gast van 10-11 eens.
0.1% is niet veel op zo'n aantal klanten. dus jij moet niet zo zeuren over de nuon. als je kan bewijzen dat die factuurnummers zijn betaald, staat op je afschrift, is het opgelost.
je kan dan wel gaan gooien met namen van nuon, maar ik weet dat die persoon hier niks mee te maken heeft. weer een hoop geblabla dus.

joris driepinter

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door joris driepinter »

Als je goed had gelezen had je wellicht opgemerkt dat Nuon, richting ons, factuurdata en andere kenmerken als niet relevant bestempeld en niet als bewijs accepteert. Nu houdt dit juridisch natuurlijk geen stand maar het customer care center kiest voor de easy way en dat is dreigen met incasso en uiteindelijk afsluiting!
Je hebt gelijk dat, als de cijfers kloppen, er maar een klein percentage van de klanten problemen hebben, maar als dit er zo weinig zijn probeer ze dan op een correcte manier te helpen en ze niet met een kluitje in het riet te sturen - het gaat vaak gelijk om grote bedragen en energie is dezer dagen een eerste levenbehoefte ;-)!
Overigens ben ik niet met je eens dat een topfiguur uit het management niets met dit soort problemen te maken heeft. Het management is ook verantwoordelijk voor een bedrijfscultuur en als hierbij een probleem ligt op het gebied van communicatie, en zeker als dit ook in de media naar buiten komt, is aan hun toch de nobele taak om hierin verandering aan te brengen.

joris

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door joris »

Gezeur over Nuon gaat inderdaad nergens over. Is zo'n onzin dat zelfs de minister van Economische Zaken zich ermee bemoeid!
Moet dhr. van Halderen, voor die 0,1 % klagers, zich komen verantwoorden in Den Haag.
Bar hoor!!!!!!!!

http://www.ez.nl/upload/docs/Kamerbriev ... 98-vtk.pdf

(sorry, moest het even kwijt)

Nicolle50

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door Nicolle50 »

:?: :?: :?: :?: :?: :?:

Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een bedrijf als Essent al deze dingen kan flikken ongestraft, we leven verdorie in 2003. Mijn zoon en zijn vrouw hebben vorig jaar het huis van de oma gekocht. Natuurlijk is alles wennen, ook afrekeningen, maar wat zij flikken daar schieten woorden tekort. Ik zal het even in kort weergeven.

In juli dit jaar ging mijn zoon pinnen, maar helaas het saldo was zodanig negatief dat hij niets kreeg, hij was helemaal verbaasd. Naar de bank gebeld bleek dat E. zal ik maar zo doen doen ze bij criminelen ook, is tenslotte hetzelfde, € 1700,- van zijn rekening had genomen voor de afrekening. U snapt paniek, nou met E. gebeld ze zouden het terug storten was een fout, 2 weken later inderdaad teruggestort, zij helemaal gelukkig konden ze toch nog een beetje vakantie vieren. Nieuwe kleren gekocht, uit eten, en een leuk weekend gemaakt.

Weer 2 weken later weer pinnen geld raakt nou eenmaal op, sneller dan je lief is, ongeveer € 1500,- door E. ingehouden gebeld maar na zoveel door verwijzingen geen antwoord, dan maar mail sturen nou daar konden ze niets mee want het was hun afdeling niet, toch netjes dat ze antwoord geven. Ander mail adres nou zitten nu nog op antwoord te wachten. Maar weer gebeld was weer fout gemaakt zou zo spoedig mogelijk hersteld worden. Inmiddels hebben we half september maar weer eens gebeld, tuurlijk mevrouw er wordt hard aan gewerkt. Nu is het 12 november en de keihard verdiende onverstookte euro'tjes zijn nog niet binnen. Schulden zijn er inmiddels genoeg zo gaat dat eenmaal en E. gaat fluitend door. Sorry dat ik het zeg maar wat een tering bedrijf. Ik zou me doodschamen om daar te werken.

Kan er nou echt niets gedaan worden????

Met vriendelijke groeten,
Nicolle

Gast

Re: Energiebedrijven

Ongelezen bericht door Gast »

C.Hoek,

Producenten van groene stroom (waterkracht, zon, wind, bioverbranding) worden streng gecontroleerd door overheden en mogen daarvoor groen-certificaten verstrekken aan de kopende energieleveranciers.

De energieleveranciers mogen alleen groene stroom verkopen, gelijk aan het totaal volume dat ze aan groen-certificaten aan overheden kunnen overleggen.

Ofwel, koopt een energiebedrijf in Italie bij een producent groene stroom opgewerkt door waterkracht, dan krijgen ze van deze product een certificaat. Dit certificaat overleggen ze in Nederland weer aan de NL overheid. In Italie wordt de producent gecontroleerd door de Italiaanse overheid.

Zo krijg je een sluitend proces en mag je er vanuit gaan dat groen ook groen is.

Gesloten